INSTITUT ZA UMETNIČKU IGRU NA AEROWAVES
Metronomija, završna predstava Instituta za umetničku igru u koreografiji Tamare Gvozdenović izabrana je u dvadeset najboljih produkcija iz 16 zemalja u okviru THE Twenty23 AEROWAVES. Ovo je prvi put da je Srbija ne samo prošla selekciju već da se pozicionirala u dvadeset najboljih.
Aerowaves je centar za otkrivanje plesa u Evropi koji identifikuje nove tendencije u savremenoj plesnoj umetnosti a zatim ih promoviše širom sveta. Mrežu partnera čine 33 zemlje, koji omogućavaju mladim koreografima da predstave svoj savremeni izraz novoj publici.
Aerowaves se ponosi svojim jedinstvenom ulogom poveznice između koreografa, plesnih programera i plesnih entuzijasta širom Evrope.
Metronomija je premijerno izvedena 1. jula 2022. godine na sceni Raša Plaović Narodnog pozorišta u Beogradu.
Predstavu su izvele saradnica u nastavi Doc. Katarina Bućić, diplomci odseka Savremena igra: Sonja Stojanović, Angela Mihova, Una Balaž i studentkinje druge godine Instituta za umetničku igru Miona Petrović i Tijana Ostojić.
Originalnu muziku za predstavu potpisuje francuski umetnik Kangding Ray, a asistent koreografkinje je Ognjen Vučinić.
O predstavi koreografkinja navodi: Gradimo našu zajedničku budućnost razmatrajući kontraste: Konstrukcija protiv dekonstrukcije, paralela, gužva naspram usamljenosti, međuprostor, negativan prostor, senka, smena tela, promena prostora, promena percepcije i perspektive. „Da bismo stvorili prvo ćemo uništiti. Sve što smo izgradili mi ćemo uništiti. Sve u šta smo verovali ćemo izbrisati. Sva lica koja smo videli ćemo zaboraviti. Nećemo početi od nule. Zadržaćemo temelje. U delovima. Skupljaćemo. Neki će ostati. Mi ćemo odabrati. Neki će biti zaboravljeni. Sastavi. Podigni. Odstupi. Valorizuj. Uništi.
Tamara Gvozdenović nakon studija vizuelnih umetnosti u Nojhatelu se pridružila uglednom Konzervatorijumu za muziku i ples Triniti Laban u Londonu, gde je i naš poznati koreograf Aleksandar Ilić magistrirao. Nakon diplomiranja predstavila je svoj prvi plesni pozorišni komad, Sainte Marie Joseph de la Rose, u Théâtre du Pommier u Nojhatelu, a sledeće godine odmah zatim i drugi, Sous le Cou(p) du Lapin. Najzad, i treći, Light Scream. Godine 2014. se pridružuje čuvenoj belgijskoj plesnoj pozorišnoj trupi Peeping Tom u Briselu.
Osnivačica je Le Facteur, plesno pozorišne trupe koja je formirana kao kolektiv umetnika, razvijajući se na potezu Švajcarske, Francuske i Belgije. Beogradskoj publici се predstavila prošle godine u okviru prve edicije Festivala Sola s predstavom Tombés.