QUANTUM
Jedinstveno spajanje fizičke i digitalne stvarnosti u plesu
Od 15. maja do 3. juna 2023. godine, Institut za umetničku igru će u okviru rezidencijalnog programa ugostiti koreografkinju Harriet Macauley iz Španije, koja će voditi radionice, časove i kreativne procese koji ostvaruju jedinstvenu kombinaciju fizičke i digitalne stvarnosti u plesu.
Quantum Residency je novi projekat savremene igre uz korišćenje kolaborativne multimedije koji se ostvaruje u koprodukciji Instituta za umetničku igru i InDance International. Quantum je podržan od strane Culture Moves Mobility fonda, Evropske Unije, Gete Instituta i Instituta za umetničku igru iz Beograda.
Studenti osnovnih, master i doktorskih studija, kao i alumnisti Instituta će imati intenzivan period istraživanja i kreiranja za Live/Interactive Video AR/VR multimedijalno okruženje u plesu kako bi kreirali materijale i povezali se sa plesnom zajednicom.
Sve aktivnosti u okviru projekta su osmišljene za umrežavanje, razmenu, razvijanje i distribuiranje saradničkih performansa i ko-kreaciju sa publikom; okrugle stolove/razgovore; premijere na Youtube/Vimeo/2D filmovima i dokumentarnim filmovima; master časovima o digitalnoj praksi VR/AR; Isadora interaktivnosti i Motion Capture tehnologijama.
Projekat se realizuje pod vođstvom koreografkinje Harriet Macauley, Prof. Aleksandra Ilića, Prof. dr Snežane Arnautović Stjepanović, prodekana Instituta i Prof. dr Vladimira Tomaševića, dekana Instituta za umetničku igru.
Harriet Macauley
Harriet Macaulei radi kao profesionalni koreograf i plesač u Španiji, Turskoj, Danskoj, Austriji, Italiji, Nemačkoj, Škotskoj, SAD, Irskoj, Kanadi, Velikoj Britaniji, Portugalu i brojnim drugim međunarodnim gradovima.
Harriet Macauley je direktorka InDance International, progresivne organizacija za plesne nastupe i multimediju.
Njeno umetničko istraživanje je utemeljeno u ponovnom otkrivanju estetske namere usled koje igrač postaje više od izraza oblika ili forme. Harijetini koreografski radovi predstavljaju eksploziju kulturnog identiteta, u kombinaciji sa etničkom pripadnošću, a njen proces kreativnog istraživanja nastoji da pronađe istinu i vrednost uz korišćenje stilskih i kulturnih oblika pokreta koji potiču iz identiteta. Štaviše, Harijetin proces u stvaranju prevazilazi rekreaciju pokreta ili oblika, umesto toga njeno kretanje se istražuje kroz razvoj plodnih formi, koje se kanališu kroz kontrastne stilove pokreta koji preovlađuju u popularnom, kulturnom i komercijalnom plesu današnjice. Baveći se specifičnim dramaturškim ispitivanjem, njene interpretacije su fluidne, harizmatične i ubedljive, napaja se korišćenjem elektronskih, komercijalnih i savremenih zvučnih zapisa. Zaštitni znak njenog koreografskog stila je istraživanje suštine igrača, ličnosti, njihovog izgleda i porekla koji su energično prodrmani upotrebom tehnologije.
Njeno profesionalno iskustvo obuhvata savremenu igru, džez i neoklasične baletske tehnike koje je stekla u školi savremenog plesa u Londonu, SUNI Purchase Conservatory of Dance, Njujork, Richard Alston Dance Company kao i sa Šeron Rej u Kraljevskoj operi u Londonu.
Osnovala je Harriet Macaulei & Company 2020. godine, kako bi podržala profesionalne plesače u razvoju plesa na ekranu kao rezultat ograničenja sa COVID-19.
Od 2016. godine je predavač na studijama plesa na Institutu umetnosti u Barseloni.