ODRŽANA OTVORENA VRATA SA TIJANOM PRENDOVIĆ
Gostujuća profesorka Tijana Prendović održala je radionicu savremene igre u Institutu za umetničku igru 24. novembra u sklopu tradicionalnih Otvorenih vrata koje Institut održava.
Zahvaljujemo se Baletskoj školi Novi Sad na saradnji i učešću u radionici.
TIJANA PRENDOVIĆ
Tijana Prendović je rođena u Beogradu 1990. godine. Završila je srednju baletsku školu Lujo Davičo, na odseku savremena igra. Studirala je u Holandiji na Univerzitetu umetnosti u Amsterdamu gde je diplomirala 2012. godine na odseku savremena igra.
Tokom 2013. godine, kao slobodan umetnik stažira u dve plesne trupe iz Holandije – Krisztina de Chatel (Dance Group Amsterdam) i Keren Levi (The Dry Piece). 2014. godine, izvodi tri performansa na sceni nemačkog pozorišta u Oldenburgu čije koreografije potpisuju Sungyop Hong (Was Sie Bewegt), Sharon Eyal i Gai Behar (Plafona), Guy Weizman i Roni Haver (Finale Grande). Od 2014. do 2020. izvodi nekoliko performansa na sceni Narodnog pozorišta u Majncu u Nemačkoj: 2014/2015. godine izvodi My Private Odyssey u koreografiji Guy Weizman i Roni Haver; Montreal u koreografiji Danièle Desnoyers i José Navas. 2015/2016. godine izvodi 4 u koreografiji Guy Weizman i Roni Haver; Plafona Now u koreografiji Sharon Eyal i Gai Behar; Object u koreografiji Garry Stewart; Sehnsucht, limited edition u koreografiji Koen Augustijnen. 2016/2017. godine izvodi FAM – Red Acts u koreografiji Eleonore Lachky; Magma- Fall Seven Times u koreografiji Guy Nader i Maria Campos; Shift u koreografiji Rui Horta; Hochzeit u koreografiji Koen Augustijnen. 2017/2018. godine izvodi Impetus u koreografiji Guy Nader i Maria Campos; Small Places u koreografiji Guy Weizman i Roni Haver. 2018/2019. godine izvodi Nothing (koreografija Roy Asaf); Twist (koreografija Victor Quijada) 2019/2020. godine izvodi Tambora (koreografija Giuseppe Spota) ; 3D ( koreografija Mischa van Leeuwen, Scapino Ballet, *premijera odložena zbog COVID-19).
Od 2019. godine radi kao profesor savremene igre radi u Nemačkoj, Italiji i Srbiji: Minhenu (Iwanson škola savremenog plesa), u Minsteru (Plesni teatar Minster), u Vupertalu/Dizseldorfu (Plesna kompanija Fabien Prioville), u Hanoveru (Plesna tačka Hanover), u Berlinu (Marameo), u Bonu (Cocoon Plesna kompanija), u Kaselu (SOZO vizije u pokretu; Državno pozorište u Kaselu), u Frankfurtu (HfMDK ; Plesna platforma Rhein-Main), u Majncu (Tanzmainz plesna kompanija). U Srbiji, odnosno u Beogradu je podučavala u baletskoj školi Lujo Davičo, a u Italiji, Rimu podučavala je u plesnom studiju Profesionalni plesni odsek (Dance Studio Dipartimento Professionale Danza).
Časovi savremene igre Tijane Prendović su zasnovani na specifičnom pristupu floor-work tehnike koja uključuje akrobatske i atletske elemente. Dinamična energija, koncentracija i kreativnost su ključni aspekti časa. Fokus rada je unapređivanje tehnike kretanja kroz različite nivoe, razvijanje dinamike, i sposobnost plesača da oseti i reaguje na druge plesače u prostoru. Tokom rada sa studentima poseban akcenat će biti na rad u paru, kao što su davanje i primanje težine, poverenje i osluškivanje partnera. Kulminacija časa je iskustvo deljenja grupne energije.