16. November 2022.

INSTITUT ZA UMETNIČKU IGRU NA AEROWAVES

INSTITUT ZA UMETNIČKU IGRU NA AEROWAVES

 

Metronomija, završna predstava Instituta za umetničku igru u koreografiji Tamare Gvozdenović izabrana je u dvadeset najboljih produkcija iz 16 zemalja u okviru THE Twenty23 AEROWAVES. Ovo je prvi put da je Srbija ne samo prošla selekciju već da se pozicionirala u dvadeset najboljih.

Aerowaves je centar za otkrivanje plesa u Evropi koji identifikuje nove tendencije u savremenoj plesnoj umetnosti a zatim ih promoviše širom svetaMrežu partnera čine 33 zemljekoji omogućavaju mladim koreografima da predstave svoj savremeni izraz novoj publici.

Aerowaves se ponosi svojim jedinstvenom ulogom poveznice između koreografa, plesnih programera i plesnih entuzijasta širom Evrope.

 

Metronomija je premijerno izvedena 1. jula 2022. godine na sceni Raša Plaović Narodnog pozorišta u Beogradu.

Predstavu su izvele saradnica u nastavi Doc. Katarina Bućić, diplomci odseka Savremena igra: Sonja Stojanović, Angela Mihova, Una Balaž i studentkinje druge godine Instituta za umetničku igru Miona Petrović i Tijana Ostojić.

Originalnu muziku za predstavu potpisuje francuski umetnik Kangding Ray, a asistent koreografkinje je Ognjen Vučinić.

 

O predstavi koreografkinja navodi: Gradimo našu zajedničku budućnost razmatrajući kontraste: Konstrukcija protiv dekonstrukcije, paralela, gužva naspram usamljenosti, međuprostor, negativan prostor, senka, smena tela, promena prostora, promena percepcije i perspektive. „Da bismo stvorili prvo ćemo uništiti. Sve što smo izgradili mi ćemo uništiti. Sve u šta smo verovali ćemo izbrisati. Sva lica koja smo videli ćemo zaboraviti. Nećemo početi od nule. Zadržaćemo temelje. U delovima. Skupljaćemo. Neki će ostati. Mi ćemo odabrati. Neki će biti zaboravljeni. Sastavi. Podigni. Odstupi. Valorizuj. Uništi.

 

Tamara Gvozdenović nakon studija vizuelnih umetnosti u Nojhatelu se pridružila uglednom Konzervatorijumu za muziku i ples Triniti Laban u Londonu, gde je i naš poznati koreograf Aleksandar Ilić magistrirao. Nakon diplomiranja predstavila je svoj prvi plesni pozorišni komad, Sainte Marie Joseph de la Rose, u Théâtre du Pommier u Nojhatelu, a sledeće godine odmah zatim i drugi, Sous le Cou(p) du Lapin. Najzad, i treći, Light Scream. Godine 2014. se pridružuje čuvenoj belgijskoj plesnoj pozorišnoj trupi Peeping Tom u Briselu.

Osnivačica je Le Facteur, plesno pozorišne trupe koja je formirana kao kolektiv umetnika, razvijajući se na potezu Švajcarske, Francuske i Belgije. Beogradskoj publici се predstavila prošle godine u okviru prve edicije Festivala Sola s predstavom Tombés.

 

This site is registered on wpml.org as a development site.