MARINA BUKVIČKI
Performans
Ja — lutka/ I — a doll
17.09.2021. u 19.00h
Studentski kulturni centar — Velika sala
Projekat Ja — lutka/ I — a doll je doktorski umetnički rad Marine Bukvički, nastao na Institutu za umetničku igru, na doktorskim studijama Umetnička igra i performans.
Projekat predstavlja omaž našoj istaknutoj naučnici Milevi Marić Ajnštajn baveći se njenim životom iz jedne sasvim drugačije vizure posmatranja. Osmišljen je tako da se ostvaruje kroz višemedijsku komunikaciju (audio, video, film i performans), te se iz tog razloga sastoji iz dva dela koja se izvode sinhrono (film od 90 min i performans u kome umetnica tokom izvođenja pravi vizualne zapise na slikarskim platnima postavljenim u prostoru). Ovo nije samo priča o Milevi Marić, ženi koja je nepravedno ostala u senci svoga muža i društva u kome je živela, već je to priča o svim ženama koje su na bilo koji način prošle ili upravo žive sudbinu sličnu njenoj.
Ja — lutka / I — a doll je priča o ljubavi i izdaji, o tome šta smo sve u stanju da žrtvujemo samo da bismo bili prihvaćeni. Takođe, ona postavlja pitanje koje je ujedno bilo i motiv za realizaciju ovog projekta a glasi: «Koliko košta ljubav?»
Autor: Marina Bukvički
Izvođači: Marina Bukvički i Ivan Nikolić
Kompozitor: Ivica Stjepanović
Audio: Ivan Nikolić (Ajnštajn 1) i Stanoje Matić (Ajnštajn 2)
Fotografija i video: Zoran Milojević
Kostim: Marina Bukvički i Snežana Pešić Rajić
Produkcija: UMP
MARINA BUKVIČKI
Marina Bukvički rođena je u Beogradu, gde je završila osnovno i srednje obrazovanje. Diplomirala je glumu na Cetinju 1999. Magistrirala je na FDU u Beogradu 2009. godine na teatrologiji u oblasti Mejerholjdove biomehanike. Trentno je na doktorskim studijama na Institutu za umetnicku igru. Profesor je scenskog pokreta na predmetu gluma. Član je CID-a (The International Dance Council). Zvanični član World Mime Organisation (WMO). 2019 sa svojim studentima održala je prezentaciju svoga rada u SKC.
Od 1995. godine, igrala na svim značajnim scenama bivše Jugoslavije kao i u inostranstvu, a takođe je bila učesnik i na mnogobrojnim, značajnim pozorišnim festivalima. U više projekata sarađivala i sa crnogorskom multimedijalnom umetnicom Sanjom Perisić od kojih su neki radovi i nagradjivani. Do danas odigrala je mnogo pozorišnih predstava od kojih se izdvajaju neke kao najznačajnije (J.Reza, Umetnost, Haruki Murakami, Kad padne noć, Oktagon teatar pokreta MiMart, Judmila Razumovska, Draga Jelena Sergejevna, Autoperformans, Srećni dani, Festivalu autoperformansa, E. Bond, Kralj Lir, R. W. Fasbinder, Anarhija u Bavarskoj, I. Koreksić, Raskršće, teatar pokreta MiMart, rezija Nela Antonovic, H. Pinter, Stara vremena, (komad rađen i izvođen na engleskom jeziku), S. Koprivica, Zrnom prema jugu, Ž.P. Sartr, Iza zatvorenih vrata, V. Nikolić, Između nas i plavog neba, teatar Senki, režija B. Kolevska Belova (nagrađena predstava na pozorišnom festivalu u Bugarskoj, I. M. Lalić, Treći svetski rat, R. Vojvodić, Montenegrini, Paola, S. Milatović, Muzej biciklističkog ustanka u Crnoj Gori, multimedijalni projekat, režija Slobodan Milatović, N. Antonović, Mreža, umrežavanje snova, teatar pokreta MiMart, M. Šisgal, Ljubav, R.W. Fasbinder, Gorke suze Petre fon Kant, D. Dukovski, Bure baruta. Igrala je u nekoliko domacih i stranih filmova: Ljubavni slučaj sluzbenice PTT-a prvi srpski rimejk istoimenog filma Dušana Makavejeva, Brijanje Petra Mitrovića, Priča o Milošu Brankoviću, Crvena Zora, Pogled sa Ajfelovog tornja, Grof Montenegro, YU, Spasitelj, Oridjinali, tv seriji Urgentni centar, radio-drami D.Vuksanović Orbovi: Male duše kao i u nekoliko značajnih komercijalnih projekata. Autor je knjige Biomehanika u savremenom tetaru koja je u pripremi za štampu a namenjena je studentima glume, studentima savremene igre, performerima, pedagozima kao i svima onima koje interesuje scenska umetnost.
Ulaz je slobodan. Zbog ograničenog broja mesta molimo vas da potvrdite svoj dolazak na mail: teodora.zivkovic@iui.rs