Chris - Version 3

GOSTUJUĆA PREDAVANJA KRISTIJAN DPMONIQUE GUEREMATCHI GVEREMAHI

Kristijan Dominique Guerematchi (Slovenija/Holandija) održaće od 4. do 22. marta predavanja iz Savremene igre.

Rođen je 22. februara 1981. u Mariboru, u Sloveniji. Nakon završetka Baletskog konzervatorijuma u Mariboru 2001. godine, dobio je angažman u ansamblu Državnog mariborskog baleta, gde je radio kraće vreme. Krajem godine odlazi na pet meseci u Lonavle u Indiju na intenzivni program Ujwal Bhole. U Indiji antička klasična muzika koja se zove Dhrupad takođe je privlačila njegovu pažnju. Počeo je da uči Pakhawaj, udarački instrument.

Nakon što se vratio iz Indije, Gveremaki se ponovo pridružio Mariborskom državnom baletskom ansamblu. Pod mentorstvom Marin Turcu, ubrzo je napredovao  do pozicije demi-solo, iako je je i pre toga imao solo uloge.  Neke od bitnih jesu: Radio i Džulija Edvarda Kluga, Pohujšanje  Matjaža Fariča i klasični baleti, Uspavana Lepotica Dinka Bogdanića i The Bayadere Valerija Kovtuna. 2003. godine je dobio srebrnu medalju u Nacionalnom baletskom takmičenju.

Tokom vremena provedenog u Mariborskom državnom baletu često je pravio koreografije za Večeri mladih koreografa koje je organizovalo Baletsko udruženje Slovenije. U to vreme se takođe aktivno bavio radom koreografa Edvarda Kluga, koji je pratio na na Međunarodnom takmičenju koereografije u Hanoveru. Baš na ovom takmičenju mu je Mario Šeder, jedan od članova žirija, ponudio poziciju u Baletu Kiel u Nemačkoj.

Godinu dana nakon što je prihvatio Šrederovu ponudu,  ponovo je radio u Mariborskom državnom baletu sa novim režiserom, Edvardom Klugom. Klug je napravio solo nastup  za njega koji se zvao Rekvijem za dve stolice. Ovaj nastup je predstavljao saradnju sa novouspostavljenom plesnom kompanijom Station Zuid u Holandiji. 2006. godine, Gveremahi  se preselio  u Holandiju u statusu samostalnog plesača i stvaratelja plesa. Radio je sa koreografima kao što su Andres Gingras, Steven Shropshire, Silvain Emard, Vaclav Kunes, Thierry Smits, Pieter C. Scholten i Emio Greco, Nicole Beutler, Tabea Martin i vizuelnom umetnicom, Dženifer Ti. Istovremeno je radio na razvijanju sopstvenog plesnog jezika i često je angažovan na projektima u oblasti istraživanja plesa u Danswerkplaats u Amsterdamu, koji se danas naziva Dansmakers Amsterdam. On je sarađivao u istraživanjima pokreta kao što je istraživanje pozorišne igre sa Dorit Weintal ili trupom the Somatics i plesnim istraživanjem sa Rafalom Zielinskim i vizuelnim umetnikom Ralfom Vesterhofom.

Somatski pokret i Body Mind Centering privukli su mu pažnju i zato je završio obrazovanje na Institutu somatskih studija u Amsterdamu. Takođe je završio trogodišnji šiacu kurs.

Pokreti tela i fokus na centar ili Haru uticao je na način na koji pristupa pokretu, koreografiji i tehnici plesa uopšteno gledano. Od angažmana u OMI međunarodnom plesnom kolektivu u SAD 2012,  jasno integriše dodir, kontakt, težinu i zvuk u svom radu, bez obzira da li se radi o koreografiji poput one sa Katarzynom Sitarz, savremenim plesnim radionicama poput Open Look Festival u Sent Petersburgu u Rusiji ili sopstvenog izvođenja za koje dobija nominaciju Labud kao najbolji izvođač holandskih plesnih dana u Mastrihtu. Izvođenje Rocco u režiji Emio Greca i Pieter C. Scholtena za koju je Gveremaki nominovan za naboljeg izvođača, dobilo je nagradu Labud, za najbolje izvođenje 2012. godine.

Poslednjih godina njegov umetnički rad se usredsređuje na telo kao politički kontrukt pola i identiteta. Njega zanima fizička manifestacija onoga što Michel Foucault naziva Odnosi moći. Na pozorišnim studijama Univerziteta u Amsterdamu, dramaturški aspekt kretanja tela  je još više zauzeo centralno mesto za Gveremahija. Uz pomoć Pozorišta Univerziteta on je je došao do angažmana u trostrukom istraživanju pola i identiteta koji se zove Polna geneza (trio), Okviri (solo) i Uobličavanje Fausta (duet).

Ne samo u svom radu, već i saradnjom sa drugim umetnicima, često kombinuje mnoge veštine. U operi Ponuda ansambla Worl Opera Lab iz 2017, bio je uključen kao koreograf i izvođač. U projektu Dečja revolucija Guliver ICK Amsterdama on je bio predavač, koreograf i izvođač. Uključen je i u organizacioni deo plesne umetnosti. Već 2011. godine bio je suosnivač Area 59– platforme savremenog plesa i alternativnih savremenih časova plesa u Amsterdamu. 2017. godine se pridružio grupi kustosa u produkciji programa scenskih umetnosti za Tropen pozorište u amsterdamskom O ost pod imenom Debut.

© Merlin Daleman

© Merlin Daleman