pozivnica Noć Muzeja IUI

NOĆ MUZEJA U IUI

POBEDE I POBEDNICI

Institut za umetničku igru će u okviru Noći muzeja 19. maja ove godine, predstaviti savremena istraživanja studenata i profesora u oblasti umetničke igre koja će biti prikazana u formi koreografija, fotografija i video radova. Radovi će biti prikazani u zgradi Instituta, u Bulevaru vojvode Mišića 43.

U Svečanoj Sali Instituta, s početkom u 19.00 časova biće izvedena koreografija Stradanje i ubistvo Žan Pol Mara kako ih prikazuje glumačka trupa ludnice u Šarantonu pod vođstvom Markiza de Sada u koreografiji Nikole Pavlovića pod mentorstvom doc. Aleksandra Nikolića.

Komad Petera Vajsa Stradanje i ubistvo Žan Pol Mara kako ih prikazuje glumačka trupa ludnice u Šarantonu pod vođstvom markiza de Sada (u daljem tekstu Mara – Sad) predstavlja groteskno uprizorenje istorijskog događaja. Hibridnost i kontradiktornost narativa, kontrastnost teme i načina na koji se ona obrađuje, zatim zbunjujuća suprotnost značenja teksta i jezika kojim se on saopštava, uvrstili su Mara – Sad u jedno od najzanimljivijih dela moderne dramske baštine. Pored velikog interesovanja delo je osvojilo i najviša priznanja stručne kritike, postavši klasikom avangarde. S pedagoškog stanovišta tekst je značajan kao izrazito provokativno i plodno tlo za izvođače. Svojim specifičnim žanrom (baziranim na tragikomediji i groteski), jakim političkim angažmanom i filozofskim promišljanjem o zajednici i promenama u njoj, predstavlja izvanredan poligon na kom će koreografi i izvođači (studenti Instituta za umetničku igru u Beogradu) ostvariti svoje viđenje. Komad Mara – Sad opisuje bizarnu predstavu koju štićenici ludnice u Šarantonu igraju za okupljenu publiku, više zainteresovanu, kao i savremenu publiku, za ekscese i neuračunljivost učesnika, nego za temu koju obrađuju ili umetničko dostignuće izvođača.

Koreografi i izvođači: studenti II godine Instituta za umetničku igru u Beogradu (u saradnji sa studentima I i III godine, kao i studentima solo pevanja sa Fakulteta muzičkih umetnosti u Beogradu i Teodorom Sujić).

Video radovi:

Svečana sala

Nikola Pavlović Ko bradu kosi, a ko penu nosi, Čekajući Beograd na vodi i Jutro; Jelisaveta Vučenović Internal sounds; Jovana Ikonić Sekunda i Znam.

Performans i koreografija:

Samoća prostih brojeva koreografija Đurđija Jelenković

Samoća prostih brojeva u režiji i izvođenju Đurđije Jelenković, bavi se temom Ruske revolucije 1917, prenesene u arhitekturalnu građu prostora i pokreta. Kao rezultat stvoren je performans koji za prostor koristi niz prozora na visini kao revoluciju u prostoru i govor kao revoluciju u pokretu.

Izložba fotografja studenata osnovnih studija Instituta za umetničku igru

Fotografija:

Svečana sala

Fotografije su nastale na predmetima Uvod u pokret i sliku i Pokret i slika, koji vodi doc. Nemanja Maraš.

U realizaciji događaja učestvovaće i studenti Fakulteta za inženjerski menadžment, koji će biti zaduženi za sprovođenje bezbednosnih protokola.