25383062_1496342077097786_1923509678_o

Viva la mama ili Operne zgode i nezgode

Danas je u Bijelom salonu Narodnog pozorišta u Sarajevu održana press konferencija povodom premijere komične opere Viva la Mamma ili Operne zgode i nezgode u režiji doc. Aleksandra Nikolića i koreografiji prof. Aleksandra Ilića, koja će premijerno biti izvedena na Velikoj sceni 16. decembra s početkom u 19.30 časova pod dirigentskim vođstvom i u operskoj dramaturgiji Ane Zorane Brajović.

Scenografiju je uradila Marijela Hašimbegović, a kostime Neira Sinanbašić i Melisa Musić.

Radnja opere se odvija u jednom teatru tokom priprema operske premijere Romulus i Erzilija koju su po antičkom sižeu napisali maestro Biskroma (kompozitor i dirigent) i maestro Prospero (libretista i reditelj). U naslovnim ulogama nastupaju lokalna primadona Korila (kao Erzilija) i gost tenor iz Rusije Serjoža Antolostoinolonof (kao Romulus), dok glavnu antagonistkinju (prvosveštenicu Vestalku) tumači tenorova supruga Galjina, velika ukrajinska primadona. Suprug lokalne primadone Korile, legendarni domaći operski pedagog Stefano, je takođe prisutan i učestvuje u procesu. Sve se odvija pod budnim okom Impresarija kuće koji je odabrao umetnike i podelio im zadatke. Već na samom početku jasno je da je atmosfera u ansamblu izrazito napeta. Iza maske najviših umetničkih standarda svi učesnici pokušavaju da ostvare svoje najniže strasti, sitne interese, nahrane svoja izopačena ega. Kako proces odmiče svaki nesporazum ili greška na sceni povod su za prave ratove, udruživanja u klanove, smrtonosne intrige i paklene planove za uništenje kolega.

Doc. Aleksandar Nikolić, profesor Instituta za umetničku igru u Beogradu i reditelj Narodnog pozorišta u Beogradu o ovom delu kaže:

Radeći na ovom delu treći put, a u relativno kratkom vremenskom razmaku (riječka premijera 2015. i izraelsko izvođenje 2017.), primećujem jedinstven odnos različitih ansambala prema ovoj Donicetijevoj komičnoj farsi: nepodeljeno oduševljenje i interesovanje. Otkud ta osećanja i po čemu su specifična?

Gotovo uvek pri pripremi teatarskih predstava čujemo fraze poput „Pogledali smo sami sebe u ogledalo“,“Ogolili smo se pred publikom“, „Pogledali smo sami sebe iskreno u oči“. Da li je to baš tako? Koliko god da su teatarski radnici iskreni, oni se već u odabiru fenomena koji istražuju i u zauzimanju moralanog stava prema njemu distanciraju od samog fenomena kao oni koji su ga prepoznali, na njega ukazali prstom i samim time ga osudili. Možda je veća istina da se na osnovu tekstualnog predloška i dubokog zagledavanja u sebe iznosi stav o fenomenu koji je „drugo“ u odnosu na „nas“. Međutim, u slučaju naše „Viva la mamme“ odnosno „Operskih zgoda i nezgoda“, mi (operski stvaraoci) smo najdirektnije suočeni sami sa sobom.

U predstavi učestvuju solisti i hor Opere Narodnog pozorišta u Sarajevu i Sarajevska filharmonija. Prva repriza zakazana je za 18. decembar.

Vest možete pogledati OVDE.