kuca-od-soli-6

KUĆA OD SOLI

Kuća od soli novi roman prof. dr Miomira Petrovića u izdanju Lgune.

Sredinom tridesetih godina prošlog veka, jedan neobičan čovek, Arsenije Martinović – Srbin i katolik, Kotoranin i Beograđanin, rimski student filozofije i trgovac umetničkim delima, apatrid i diplomata – kreće u veliku i složenu avanturu po Mediteranu. Kao jedan od poverljivih saradnika kneza Pavla Karađorđevića biva angažovan na prikupljanju umetničke građe za formiranje Muzeja kneza Pavla. Tokom svojih trgovačkih i diplomatskih aktivnosti biće aktivni svedok napredovanja fašizma, asimilacije nacionalnih manjina u Italiji, raspusnog noćnog života Beograda koji postaje metropola, kontradiktornih postupanja obaveštajne službe Kraljevine Jugoslavije, narastanja uticaja stranih agentura, atentata na kralja Aleksandra…

Kako bi zaštitio deo svoje umetničke kolekcije, knez Pavle pred sam početak rata šalje Arsenija i još nekoliko saradnika na tajne misije u udaljene delove sveta. Postavši jedan od čuvara umetničkog blaga, Arsenije će u Severnoj Africi živeti pod nekoliko lažnih identiteta, prilagođavajući se francuskoj, italijanskoj i nemačkoj strani tokom previranja za prevlast nad Saharom.

Složenom narativnom strukturom i čvrstom dramaturškom matricom, rafiniranim osećanjem za melanholično, poniranjem u prelomni trenutak 20. veka u kome je dotadašnji svet prestao da postoji, Kuća od soli je triler, metafizički pogled na umetnost i njenu ulogu u istoriji… i roman o samoći. Kuća od soli u mnogo čemu objedinjuje dosadašnja stilska i narativna kretanja Miomira Petrovića kao pripovedača.

kuca-od-soli-5

Poslednji Petrovićev roman, Miris mraka, čini nagli zaokret u poetičkom luku koji se kretao od postmoderne, preko epske fantastike i istorijske metaproze do horora i čita se kao promišljena i u književno-umetničke tokove pažljivo situirana romaneskna proza.
Jasmina Vrbavac, Politika

Pisac treba da ispriča samo onu priču koju mora da ispriča. Dobra literatura ne nastaje imitiranjem stila omiljenih pisaca, ona nastaje iz neophodnosti da se o nečemu progovori, u nemogućnosti da se o tome ćuti.
Mila Milosavljević, Dan, Podgorica
Prilično je prokleta naša kuća na raskrsnici puteva. Miomir Petrović kroz svoje pripovedanje to prokletstvo pretvara u poetsku magiju. Ili u komparativnu civilizacijsku prednost.
Srpski glas, Melburn

This is undoubtedly the most accomplished book yet by Miomir Petrovic. The narrator describes various places, hamlets, lairs, and opium smokers with great precision, and he himself starts drinking strong home-made vodka and smoking inferior hashish and opium. He also begins to comprehend muslim ways, especially their life philosophy.
Nada Obradovic, World Literature Today